Acceptér og Luk
Sådan bruger hjemmesiden cookies
TYPO3 CMS sætter en cookie så snart websiden besøges - denne cookie udløber når du lukker din browser.
Til at måle trafikken på vores website benytter vi Google Analytics, der ligeledes sætter en cookie.
Læs mere
Forlaget Jurainformation§Vallensbækvej 61 · 2625 VallensbækTlf. 70 23 01 02 post(at)jurainformation.dk http://www.jurainformation.dk
Arbejdsmarked & uddannelse

Skrivelse om elektronisk sagsudveksling mellem a-kasserne og direktoratet

Arbejdsdirektoratets skrivelse nr. 9028 af 19/1 2010.

1. Navn og direkte telefonnummer

Når sager sendes til direktoratet via sagsudveksling(at)adir.dk , skal direktoratet præcisere, at a-kasserne skal anføre navn på sagsbehandler og direkte telefonnummer i tekstfeltet.

I tekstfeltet skal der endvidere som minimum være følgende oplysninger:

  • medlemmets navn
  • medlemmets CPR.nr.
  • evt. journalnummer
  • kort beskrivelse af sagens område
  • a-kassens navn.

Disse informationer vil lette sagsbehandlingen i direktoratet og a-kasserne. Der henvises til Rundskrivelse nr. 22/08 af 26. maj 2008.

2. Datasikkerhed – kun et medlem i hver sag

Direktoratet modtager sager, hvor der blandt dokumenterne i sagen er navn og cpr.nr. på andre medlemmer i a-kassen.

Kravene om datasikkerhed forudsætter, at der kun sendes oplysninger om det medlem, der skal have en sag behandlet i direktoratet, jf. forvaltnings- og persondataloven.

Direktoratet sender derfor flere sager tilbage, hvori der er oplysninger om personer, som ikke er relevante for den konkrete sag.

A-kassen vil samtidig blive bedt om hurtigst muligt at sende sagen igen, hvorefter direktoratet kan behandle sagen.

Der henvises til tidligere Rundskrivelse nr. 12/04 af 19. april 2004 og nr. 45/04 af 20. december 2004.

Til toppen